Tähtis teade!

Tarbijakaitseamet ootab nõudeid

Hinnateave

Print

Tarbijakaitseseaduse järgi peab kaupleja või teenusepakkuja Sind kauba või teenuse hinnast teavitama enne ostutehingu sõlmimist.

Sulle teada antud teenuse või kauba hind peab olema lõpphind, mis sisaldab kõiki makse (nt lennupiletite hind peab sisaldama ka kõiki lennujaamamakse ja muid lisatasusid).

Hind tuleb avaldada kirjalikult ning selgelt ja loetavalt, nii et see oleks Sulle üheselt mõistetav ja kergesti märgatav.

Euroopa Liidus peab kaupleja eelpakendatud kaupadel lisaks müügihinnale avaldama ka ühikuhinna (ehk kauba ühe kilogrammi, liitri, meetri, ruutmeetri, tüki jne hinna), välja arvatud kaubal, mille ühikuhind on samane müügihinnaga, näiteks on liitrises pakendis müüdava piima või mahla müügihind identne ühikuhinnaga.

Ühikuhinna avaldamine on Sulle kasulik, sest
  • see aitab Sul võrrelda eri suurusega pakendisse pakendatud sarnaste toodete (leivad-saiad, kohv-tee, vorstid-juustud, hambapastad, pesupulbrid) hindu ja lihtsustab valiku tegemist;
  • tänu ühikuhinnale ei ole kauplejal mõtet meelitada tarbijaid ostma väidetavalt madalaima müügihinnaga kaupa, kui see on tegelikult samalaadsetest ja võrdväärse kvaliteediga toodetest tunduvalt väiksemas pakendis.
Kui kauba hind kassas ja müügisaalis ei ühti, siis
  • võid kaubast kassas enne ostu sooritamist loobuda;
  • lahenda probleem kohe kassa juurest lahkumata, või kui avastad eksituse või hinnapettuse alles kodus, pöördu võimalikult kiiresti (soovitavalt veel samal päeval) kauplusesse tagasi ja esita kauplejale pretensioon tehingu tühistamiseks.

Kui teenuse müügihinda ehk lõpphinda ei saa eelnevalt kindlaks määrata (nt taksosõidu puhul), peab kaupleja Sind teavitama teenuse hinna komponentidest, tariifidest või hinna arvutamise alustest nii, et Sul on võimalik lõpphinda piisava täpsusega arvutada.

Kaubandustegevuse seaduse järgi peab kaupleja või teenusepakkuja (nt pesumajad) tagama arveldamise õigsuse ja mõõtmise täpsuse ning seda saab teha ainult taadeldud mõõtevahendiga.

Kehtivat taatlust tõendavad kleebis ja plomm. Kuigi need ei pea olema tarbijale nähtaval kohal, on Sul kahtluse korral siiski õigus paluda müüjal näidata nende olemasolu.

Reeglina peab kaupleja või teenusepakkuja soodusmüükide ja allahindluskampaaniate puhul teavitama Sind lisaks uuele soodushinnale ka vanast hinnast.

Pea meeles!

  • Kaubale märgitud hinda peab olema võimalik eemaldada kaupa kahjustamata.
  • Müügihind peab olema ka vaateaknal välja pandud kaupadel.
  • Kui kauba pakendile on määratud tagatisraha, peab kaupleja sellises pakendis kauba müügihinna esitama kahes osas, näidates eraldi kaubaühiku hinna ja sellele lisatava pakendi tagatisraha suuruse.
  • Ühikuhinda ei pea erandina märkima maitserohelise, šokolaadikujukeste, üllatusmunade, pulgakommide, nätsude, antiik- ja kunstiteoste jms puhul.
  • Teenuste hinnakiri peab olema välja pandud Sulle nähtavale kohale.
  • Restoranis, baaris, kohvikus jne peab teenusepakkuja koostama Sulle arve vastavalt menüüs näidatud hindadele. Teenustasu ei tohi arvele eraldi lisada, meeldiva teeninduse eest ettekandjale jootraha andmine on Sinu otsustada.
  • Toitlustuskohtade peasissekäigu läheduses peab olema pakutavate roogade ja jookide hinnakiri, et Sul oleks enne sisseastumist võimalik valida endale meelepärane ja rahakotile sobiv söögikoht.
  • Kassa- ja saalihindade erinevus kaupluses on käsitletav tarbija eksitamisena, mis on karistatav. Seega anna hinnaerinevusest kindlasti tarbijakaitseametile teada.