Tähtis teade!

Tarbijakaitseamet ootab nõudeid

Krediitkaardid

Print

Krediitkaartide kasutamine on seoses reisimise ja internetis sisseostude tegemisega üsna levinud. Sageli suhtuvad inimesed krediitkaarti kui tavalisse maksekaarti, kuid oma olemuselt sarnaneb selle kasutamine rohkem laenu võtmisega. Seetõttu peaksid enne endale krediitkaardi taotlemist võtma mõtlemisaega ja tegema põhjalikku eeltööd.

Enne krediitkaardilepingu sõlmimist
  • mõtle läbi, kas Sul on krediitkaarti tõepoolest vaja (nt vaid internetist ostmiseks saab kasutada ka virtuaalkaarti, deebet-krediitkaarti);
  • hinda senistest finantskohustustest ja sissetulekutest lähtuvalt oma reaalset maksevõimet ning jaga seda infot ka pangaga;
  • võrdle eri krediitkaartide tingimusi, pöörates seejuures erilist tähelepanu krediitkaardi kasutamisega kaasnevatele tasudele ning sellele, kuidas saad kasutatud krediidi tagastada ning millised on intress ja viivised;
  • tea, et tingimusi aitavad Sul võrrelda tarbijakrediidi teabelehed, mida saad küsida pankadest, ning internetis leiduvad võrdlustabelid (nt tarbijaveebi minuraha.ee võrdlustabel);
  • küsi pangast ka lepinguprojekti koopiat, et saaksid sellega põhjalikult tutvuda;
  • küsi pangatöötajalt julgelt selgitusi, kui lepingus on segadust tekitavaid lauseid ja Sulle tundmatuid mõisteid.
Pea meeles!
  • Sõlmi leping alles siis, kui oled sellega põhjalikult tutvunud ja Sul ei ole enam ühtegi küsimust.
  • Ole lepingu sõlmimisel tähelepanelik ka siis, kui krediitkaarti pakub panga asemel Sulle mõni kaubanduskett või kauplus.
  • Tea, et saad krediitkaardilepingust taganeda 14 päeva jooksul alates selle sõlmimisest.