Tähtis teade!

Tarbijakaitseamet ootab nõudeid

Sisustus- ja kujundusteenus

Print

Oma kodu ilmet saad värskendada ise näiteks uue mööbli või kardinatega (vt. ka tööstuskaubad). Soovi korral saad aga appi kutsuda ka professionaalse sisekujundaja.

Enne mööblifirmaga lepingu sõlmimist veendu ettevõtte usaldusväärsuses. Selleks uuri  firma tausta internetist ja küsi sõpradelt-tuttavatelt nende võimalike kogemuste kohta. Kui selgub, et ettevõte võtab uusi tellimusi, kuigi pole lahendanud olemasolevate klientide probleeme, otsi parem alternatiivseid tellimisvõimalusi teistelt firmadelt.

Sisekujundusteenuse puhul tutvu sisekujundaja varasemate töödega ning pane paika planeeritavate tööde eelarve ja tähtajad. Kokkulepped hinna, soovitud tööde iseloomu jms suhtes fikseeri kirjalikus lepingus. Kui lepingut pole, on probleeme hiljem keeruline kui mitte võimatu lahendada, ning abi võib saada vaid kohtust.

Uuri kauplejalt või teenusepakkujalt võimalusi kauba või teenuse eest mitmes osas maksmiseks, et oma riske vähendada.

Mööbli või sisekujundusteenuse eest tasumisel võta kindlasti ostutšekk, et saaksid hiljem ostu tõendada.

Kui tellitud mööblil ilmneb puudus või see on halvasti paigaldatud või sisekujundus ei vasta Sinu soovidele, on Sul õigus esitada kauplejale või teenusepakkujale pretensioon kahe aasta jooksul alates kauba või teenuse eest tasumisest.

Puudusega toote või kehvasti tehtud töö eest saad nõuda kauba või teenuse hinna alandamist, puuduse tasuta kõrvaldamist, samast või sama kvaliteediga teisest materjalist uue asja valmistamist või töö ümbertegemist, kui see ei põhjusta teenusepakkujale ebamõistlikke kulusid või põhjendamatuid ebamugavusi, arvestades muu hulgas asja väärtust ja puuduse olemust. Teenusepakkuja võib töö parandamise asemel teha lepingutingimustele vastava uue töö.

Kui tegemist on olulise lepingutingimusele mittevastavusega, siis saad lepingust taganeda ja nõuda teenuse osutamise eest tasutu tagastamist.

Pretensiooni pane kirja, mida ja kellelt tellisid, millised olid tähtajad ning kas nendest peeti kinni. Võimalikult täpselt kirjelda ka puuduse olemust ning seda, kuidas ja millal see ilmnes.

Kaupleja või teenusepakkuja peab pretensioonile vastama 15 päeva jooksul. Kui ettevõte ei ole nõus Sinu avaldust positiivselt lahendama, peab ta tõendama vastupidist.

Kui firma ei vasta Sinu pöördumisele või Sind ei rahulda firma vastus, saad abi tarbijakaitseametist.

Lisaks võib kaupleja toodetele anda ka garantii ehk müügigarantii. Garantiiga peab müüja aga pakkuma tarbijale suuremaid õigusi kui need õigused, mis kehtivad kaheaastase pretensiooni esitamise perioodi jooksul.

Kui oled tellinud mööbli koos paigaldusega, aga selle tarnimine viibib, võid kauplejale võlaõigusseadusest tulenevalt anda täiendava mõistliku tähtaja. Juhul kui kaupleja ka uueks tähtajaks kaupa ei tarni, on tegemist lepingu olulise rikkumisega, ning võid lepingust taganeda ja nõuda sissemaksu tagastamist.

Kui firma ei täida tellimust, siis on Sul võimalik pöörduda ka kohtusse kas esitades tsiviilhagi või avalduse maksekäsu kiirmenetluseks, et kohustada ettevõtet tellimust täitma. Eelistatum on maksekäsu kiirmenetlus, mis võimaldab hagimenetlusest kiiremini ehk kohtuistungita ja väiksemate kuludega saada võlga välja mõistvat kohtulahendit rahalistes nõuetes.

Pea meeles!
Kui töö on kehvasti tehtud, siis
  • otsi välja ostu tõendav dokument, lepingu/tellimuse kinnitus; 
  • pöördu esimesel võimalusel teenusepakkuja poole;
  • esita teenusepakkujale kaebus kahe aasta jooksul;
  • pöördu tarbijakaitseameti poole, kui Sa teenusepakkujaga kokkuleppele ei jõua.
Tarbijakaitseamet ei saa Sind aidata juhul, kui tegemist on kahe eraisiku vahelise vaidlusega. Sellisel juhul saad abi vaid kohtust.